דיוור אלקטרוני – השוואה בין מערכות דיוור אלקטרוני לעסקים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
דיוור אלקטרוני
שתף:

אחד הערוצים היעילים ביותר לשיווק העסק שלכם הוא דיוור אלקטרוני. הדיוור האלקטרוני נשלח ללקוחות שהביעו עניין בקבלתו, ומכיל פירוט על חדשות הארגון, מבצעים והזדמנויות, פעילויות בעתיד הקרוב, ועוד. דיוור אלקטרוני הוא תחום עיסוק שחשוב להתמחות בו – הן בהיבטים הטכניים, והן בהיבטים השיווקיים.

 

בארגונים אשר מודעים לחשיבותו של הדיוור האלקטרוני, אוספים כתובות דואר אלקטרוני של לקוחות ומקפידים על שמירה על קשר עם הלקוחות במייל – מצטברים בתוך מספר שנות פעילות אלפי כתובות מייל – כולם של לקוחות מתעניינים. כיצד מנהלים רשימת תפוצה כזו נכון, איך שולחים הודעות דיוור שזוכות לאחוזי חשיפות גבוהים – ובמיוחד, אילו כלים בישראל מאפשרים משלוח דואר אלקטרוני איכותי, מה מקבלים וכמה זה עולה? כל מה שצריך לדעת על דיוור אלקטרוני איכותי לעסק שלכם – במאמר שלפניכם.

 

שיווק דואר אלקטרוני
דיוור אלקטרוני נחשב מערוצי השיווק היעילים ובעלי אחוזי ההיענות הגבוהים בתחום השיווק והמכירות, בעיקר בשל החובה החוקית של לקוחות לאשר את הכנסתם לרשימת התפוצה שלכם. זה, יוצר רשימה של לעיתים אלפי לקוחות, כולם מתעניינים במה שיש לכם להגיד. אם תכתבו את ההודעות שלכם נכון – מובטחת היענות גבוהה

 

ניהול דיוור אלקטרוני ומשלוח הודעות לרשימת התפוצה – מה מקבלים?

 במאמר זה נסקור ארבע חברות מובילות בשוק הישראלי למשלוח דיוורים אלקטרוניים, הם אקטיב טרייל (Active Trail), אינווייז (Inwise), רב מסר (Responder), ופולסים (Pulseem). ארבעת השירותים הללו מנהלים חשבונות דיוור אלקטרוני של הגופים הגדולים במשק ומציעים פתרונות כוללים לבעלי עסק בעלי רשימות תפוצה קטנות כגדולות. הנה כמה מן המאפיינים שחשוב לשים לב אליהם כשבוחרים שירות של דיוור אלקטרוני:

 

  • לכמה כתובות דואר אלקטרוני ניתן לבצע שליחה, והאם אתם מוגבלים בכמות המיילים שמותר לכם לשלוח בחודש? האם ההגבלה הזו מתאימה לכם?

 

  • האם מערכת הדיוור האלקטרוני שאתם שוקלים להפעיל היא נוחה וידידותית לתפעול, עם תבניות נעימות למראה ומאפיינים שהופכים את השימוש במערכת לנוח?

 

  • האם תבניות המייל ותבניות אחרות שאתם מקבלים הן רספונסיביות – כלומר מגיעות בתצורה שתתאים את עצמה לכל גודל של מסך, לקריאה נוחה מהמחשב או מהסמאטרפון?

 

  • אילו סטטיסטיקות תקבלו על כל דיוור אלקטרוני שתשלחו, ועד כמה הן מפורטות וקלות לפירוש וליישום לקחים?

 

  • כמה מאפיינים שמקלים על תפעול המערכת מגיעים עם השירות? האם ניתן לשלב שדות מותאמים אישית (כמו שם המשתמש) בכל מייל? האם ניתן לקבוע דיוורים לשליחה אוטומטית באופן רצוף, כמו מערכת טיפים שנשלחת למתעניינים בכל שבוע? האם ניתן לקבוע מיילים של תזכורת למייל קבוע שיישלחו בתוך פרק זמן קבוע? וכדומה

 

  • מהן האפשרויות והיכולות של מערכת הדיוור האלקטרוני שאתם שוקלים לבחור להתמודד עם דיוורי ספאם? האם החברה רצינית ומבטיחה מערכת שתגדיל את הסיכוי של הודעות הדיוור שלכם להגיע לתיבת הדואר הנכנס של רשימת התפוצה שלכם, ולא ישירות לדואר הזבל?

 

  • מהי רמת השירות וזמינות התמיכה לשירות הדיוור שלכם, במידת הצורך?

 

ארבעת השירותים הנסקרים בארץ – מה מקבלים וכמה זה עולה?

בארץ, כאמור, מספר נותני שירותים של ניהול רשימות תפוצה ומשלוח דיוור אלקטרוני. סקרנו וסיכמנו עבורכם את השורה התחתונה, כולל השירותים הניתנים, החבילות והעלויות, בארבעת השירותים המרכזיים. הנה התוצאות לפניכם:

 


 

אקטיב טרייל – מעל 50% מהשוק

Activetrail

אקטיב טרייל (ActiveTrail) היא כנראה שירות הדיוור האלקטרוני הנפוץ והחביב ביותר על עסקים וארגונים בישראל. החברה מספקת פלטפורמה לשיווק דיגיטלי באמצעות דיוורים אלקטרוניים מורשים מאז שנת 2004, ועובדת כרגע גם בשוק הבין לאומי, עם סניפים בישראל, ארה”ב דרום אמריקה,  צרפת, וגרמניה. החברה מתגאה בעבירות של כ – 100%, כלומר, בעבודה בהתאם לדרישות ספקי שירותי האינטרנט בכל העולם, על מנת למזער את דירוג המיילים של הלקוחות כ”ספאם”.

 

החברה מספקת מערכות ניהול עבור דיוור אלקטרוני, וגם מערכת אוטומטית ליצירת דפי נחיתה, מערכות לשיווק בהודעות סמס, ומערכות לייצור סקרים.

 

בחבילות הדיוור האלקטרוני, מציעה אקטיב טרייל שירות מקצועי עם מספר נקודות מפתח:

 

  • עשרות תבניות מעוצבות להודעות המייל שלכם, ניתן לשנות את התבנית, להוסיף את הלוגו שלכם, לשנות צבעים וכדומה – ניתן לשמור את התבנית החדשה שלכם לשימוש בעתיד
  • עורך אינטואיטיבי ליצירת הודעות הדיוור האלקטרוני שלכם, עם הוספה ויזואלית של אלמנטים בשיטת Drag and Drop ותצוגה מקדימה
  • כל התבניות הן רספונסיביות ומותאמות לכל רזולוציה
  • עבירות גבוהה – החברה שמה דגש על התאמה לעבודה מול ספקי שירותי אינטרנט (ISPs) בארץ ובעולם, לטובת אחוזי קריאה גבוהים של המיילים
  • כלי A/B Testing – אפשרות לעבוד מול שתי גירסאות של דיוור, על מנת לבדוק איזה מהם גורר יותר תגובות. הכלי יעיל לבחירה אופטימאלית של מיקומי כפתורים, צבעוניות הדיוור האלקטרוני, ועוד
  • כלי לבנייה אוטומטית של טפסי הרשמה מעוצבים אותם ניתן לשלב בקלות באתר
  • כלי ניהול, מעקב, וסטטיסטיקה מתקדמים ומפורטים
  • מרכז תמיכה בצ’ט, בדוא”ל, ובטלפון בימים א’ – ה’ בין השעות 09:00 – 18:00

 

אקטיב טרייל – חבילות ומחירים

אקטיב טרייל מציעה שני מסלולים לשימוש בשירותי החברה.

 

המסלול הראשון הוא בנק דיוורים. המסלול כולל שימוש בכל מאפייני המערכת, כולל תבניות מעוצבות, כלי אוטומציה וסטטיסטיקות. העלויות:

  •  120 ש”ח עבור 1,000 הודעות דואר אלקטרוני (0.12 ש”ח לדיוור אחד)
  • 300 ש”ח עבור 2,500 הודעות דואר אלקטרוני (0.12 ש”ח לדיוור אחד)
  • 400 ש”ח עבור 5,000 הודעות דואר אלקטרוני (0.08 ש”ח לדיוור אחד)
  • 600 ש”ח עבור 7,500 הודעות דואר אלקטרוני (0.08 ש”ח לדיוור אחד)
  • 800 ש”ח עבור 10,000 הודעות דואר אלקטרוני (0.08 ש”ח לדיוור אחד)
  • 1200 ש”ח עבור 20,000 הודעות דואר אלקטרוני (0.06 ש”ח לדיוור אחד)

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 

המסלול השני הוא מסלול מנוי חודשי. גם כאן, השימוש בכל מאפייני המערכת כלול במחיר ואינו מוגבל. התמחור נקבע על פי כמות כתובות הדואר האלקטרוני שברשימת התפוצה, אך כמות הדיוורים לרשימה היא ללא הגבלה. הנה החבילות והמחירים:

  •  50 ש”ח לרשימת דיוור של עד 500 נמענים
  • 109 ש”ח לרשימת דיוור של עד 1,000 נמענים
  • 169 ש”ח לרשימת דיוור של עד 2,500 נמענים
  • 254 ש”ח לרשימת דיוור של עד 5,000 נמענים
  • 390 ש”ח לרשימת דיוור של עד 10,00 נמענים
  • 594 ש”ח לרשימת דיוור של עד 20,00 נמענים

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 


 

אינווייז – עד 500 נמענים ללא עלות

Inwise

חברת אינווייז מספקת פתרונות דיוור אלקטרוני בלבד, והיא פועלת בארץ מאז שנת 2002. גם אינווייז מספקת פתרון רב ערוצי, המאפשר בנוסף לפתרונות הדיוור האלקטרוני פנייה בהודעת סמס ללקוחות, דפי נחיתה ועוד. בנוסף, החברה מציעה שירותים משלימים כמו שירותי צוות עיצוב גרפי, כתיבת תכנים, פתרונות טכנולוגיים וביצוע התאמות במערכות השיווק של הלקוח, ועוד.

 

ממשק השימוש של אינווייז נחשב מהידידותיים והנוחים לשימוש בתחום בארץ. הן הבנייה והכתיבה של הודעות דיוור אלקטרוני והן פיענוח הסטטיסטיקות לאחר השליחה – כולם ויזואליים, נוחים להתמצאות ומפורטים. הנה כמה מהמאפיינים המעניינים של מערכת אינווייז לניהול דיוורים אלקטרוניים:

 

  • תבניות מעוצבות להודעות המייל שלכם, אותן ניתן לשנות בעיצוב, להוסיף ולהפחית אלמנטים על פי הצורך. ניתן לשמור את התבנית החדשה שלכם לשימוש בעתיד
  • עורך תכנים מהמתקדמים מסוגם בעולם
  • רספונסיביות מלאה לכל התבניות
  • עבירות גבוהה של הודעות המייל שלכם ומינימום מעבר לתיבת דואר הזבל
  • כלי קמפיין A/B Testing המאפשרים לעבוד מול שתי גירסאות של דיוור, על מנת לבדוק איזה מהם מביא יותר תגובות.
  • אפשרות שליחה מחדש המותאמת רק לרשימת ה”לא פתחו”
  • אפשרות תוכן דינאמי המותאם למאפייני אנשי הקשר השונים
  • אפשרות לשילוב הודעות סמס עם קישור לדף נחיתה ותוכן מותאם אישית
  • כלי לבנייה אוטומטית של טפסי הרשמה מעוצבים אותם ניתן לשלב בקלות באתר
  • כלי ניהול, מעקב, וסטטיסטיקה מתקדמים ומפורטים
  • התממשקות לכלי הסטטיסטיקות הפופולארי בעולם – גוגל אנליטיקס
  • אתר אינטרנט ובו מרכז ידע, מדריכים מצולמים, שאלות נפוצות, וסרטוני הדרכה ברורים; מרכז תמיכה בצ’ט, בדוא”ל, ובטלפון בימים א’ – ה’ בין השעות 09:00 – 18:00

 

אינווייז – מסלולים ומחירים

 אינווייז מציעה חבילה חינמית לדיוור לרשימת תפוצה של פחות מ – 500 נמענים. החבילה ללא תשלום על דמי הקמה וללא התחייבות, כוללת עד 6 שליחות בחודש.

 

מסלולי החבילות בתשלום של אינווייז לדיוור אלקטרוני נחלקים לשניים – מנוי חודשי וכרטיסיים דיוורים

 

במסלול כרטיסיית הדיוורים, המיועדת לעסקים ששולחים דיוור אלקטרוני בתדירויות משתנות או לעיתים רחוקות, ניתן לפרסם מספר לא מוגבל של דפי נחיתה המיוצרים במערכת, במחירים לעיל:

  •  עד 1,000 דיוורים ב – 130 ש”ח
  • עד 2,000 דיוורים ב – 220 ש”ח
  • עד 5,000 דיוורים ב – 400 ש”ח
  • עד 7,500 דיוורים ב – 600 ש”ח
  • עד 10,000 דיוורים ב – 750 ש”ח
  • עד 20,000 דיוורים ב – 1,300 ש”ח

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 

במסלול המנוי החודשי, העלויות הן כדלהלן:

  •  1 – 500 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 55 ש”ח
  • 501 – 1,000 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 110 ש”ח
  • 1,001 – 2,500 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 165 ש”ח
  • 2,501 – 5,000 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 260 ש”ח
  • 5,001 – 10,000 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 435 ש”ח
  • 10,001 – 25,000 אנשי קשר, ללא הגבלת מספר השליחות בחודש – 695 ש”ח

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 


 

רב מסר – התמחות בקידום ושיווק

רב מסר

מייסד חברת רב מסר הוא אורן שץ, מאושיות קידום האתרים בישראל, והבעלים של חברת SEO ישראל. ביחד איתו, קובי חדד המייסד והבעלים של חברת KCS מהחברות הגדולות לבניית אתרים בישראל, וד”ר רוני הורוביץ הבעלים של האתר הפופולארי “סודות השיווק באינטרנט”. שלושת אלה חברו יחד על מנת לבנות מערכת שהיא חזקה גם בהיבטים של שיווק, קידום, ותכנים איכותיים המוגשים נכון לקהל הדיוור האלקטרוני שלכם. הנה כמה מהחוזקות של מערכת הדיוור האלקטרוני מבית רב מסר

 

  • תבניות מקצועיות ושיווקיות להודעות המייל שלכם, המתוכננות לקראת הנעת הקוראים לפעולה. ניתן לשנות את העיצוב ולשמור את התבנית החדשה שלכם לשימוש בעתיד. ניתן גם להעלות תבניות אישיות אל המערכת.
  • עורך מסרים המאפשר עיצוב, הוספה של תמונות וקישורים, ועיצוב אלמנטים בקלות.
  • רספונסיביות מלאה לכל התבניות
  • עבירות גבוהה של הודעות המייל שלכם. טכנולוגיות אימות מתקדמות מבטיחות מיון המיילים שלכם לתיבת הדואר הנכנס ומינימום זיהוי המיילים כדואר זבל
  • מערכת פרסונליזציה המאפשרת תוכן דינמי לפי תגיות – ניתן להכניס לכל מייל את שם המקבל, וכדומה
  • אפשרות להוסיף הפניה ייחודית לדף העסקי שלכם בפייסבוק – ישירות לדף הנחיתה שלכם ברב מסר
  • תזמון אוטומטי של שליחת מיילים בעתיד, אפשרות לתכנן משלוח מיילים לקטגוריות רשימת תפוצה באופן אוטומטי
  • אפשרות לשלב בדפי נחיתה כפתור גביית תשלום, באמצעות שירות פלאפיי
  • כלי ניהול, מעקב, וסטטיסטיקה מתקדמים ומפורטים – כולל אחוזי הקלקה על כל כפתור בדיוור, ומידע על התנהגות הקוראים, כולל מי ביקש הסרה, מי פתח את המייל, וכדומה
  • ניהול חכם של רשימות תפוצה, כולל חלוקה לקבוצות משלוח, ייבוא וייצוא הרשימה בקליק, ופירוט אודות הפעולות של כל נרשם בהיסטוריית שליחת המיילים שלכם אליו
  • תמיכה במייל או בטלפון

 

רב מסר – מסלולים ומחירים

 חברת רב מסר מציעה שני מסלולי חבילות – האחת לשימוש רגיל של עד שש הודעות דיוור אלקטרוני בחודש, והשנייה לשימוש מופחת, של הודעת דיוור אחת לרשימת התפוצה בחודש.  בשני המסלולים מוצעת תקופת מנוי גמישה, אשר מאפשרת קיצור תקופת המנוי במקרים בהם כמות השימוש גבוהה מזו החודשית הכלולה במנוי, או הארכתו במקרה שהשימוש מופחת. המנויים לשנה, כאשר ניתן לבטל את המנוי בכל שלב ולקבל את החלק היחסי של התשלום בחזרה. תמחור המנויים משתנה על פי גודל רשימת התפוצה לדיוור האלקטרוני וכמות הדיוורים החודשית, וכל מנוי רשאי להשתמש במערכת רב דף ליצירת דפי נחיתה שיווקיים ללא הגבלה. הנה העלויות לשימוש רגיל במערכת של רב מסר:

 

  • עד 1,000 כתובות דואר אלקטרוני, 6,000 דיוורים חודשיים – 95 ש”ח לחודש
  • עד 2,000 כתובות דואר אלקטרוני, 12,000 דיוורים חודשיים – 130 ש”ח לחודש
  • עד 3,500 כתובות דואר אלקטרוני, 21,000 דיוורים חודשיים – 175 ש”ח לחודש
  • עד 5,000 כתובות דואר אלקטרוני, 30,000 דיוורים חודשיים – 230 ש”ח לחודש
  • עד 7,500 כתובות דואר אלקטרוני, 45,000 דיוורים חודשיים – 330 ש”ח לחודש
  • עד 10,000 כתובות דואר אלקטרוני, 60,000 דיוורים חודשיים – 370 ש”ח לחודש
  • עד 20,000 כתובות דואר אלקטרוני, 120,000 דיוורים חודשיים – 545 ש”ח לחודש

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 

אלו העלויות והתנאים לחבילות השימוש המופחת במערכת רב מסר:

  •  עד 2,000 כתובות דואר אלקטרוני, 2,000 דיוורים חודשיים – 115 ש”ח לחודש
  • עד 3,500 כתובות דואר אלקטרוני, 3,500 דיוורים חודשיים – 155 ש”ח לחודש
  • עד 5,000 כתובות דואר אלקטרוני, 5,000 דיוורים חודשיים – 195 ש”ח לחודש
  • עד 7,500 כתובות דואר אלקטרוני, 7,500 דיוורים חודשיים – 265 ש”ח לחודש
  • עד 10,000 כתובות דואר אלקטרוני, 10,000 דיוורים חודשיים – 340 ש”ח לחודש
  • עד 20,000 כתובות דואר אלקטרוני, 20,000 דיוורים חודשיים – 475 ש”ח לחודש

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 


 

מערכת פולסים – חדשה ומקצועית

Pulseem

מערכת פולסים היא מערכת הדיוור האלקטרוני החדשה ביותר ביחס למערכות הנסקרות במאמר זה. היא הוקמה בשנת 2008, ומדווחת על שליחה של עשרות מיליוני מיילים והודעות סמס בכל חודש.

 

הנה כמה מהמאפיינים של מערכת פולסים לשליחת דיוור אלקטרוני:

  •  דיוור מותאם למובייל
  • אשף תבניות המאפשר שליחת מסרים מעוצבים אישית
  • עורך מסרים בשיטת Drag and Drop
  • ניתן לצרף תמונות וקבצים לדיוור
  • פרסונליזציה של המייל עם הוספה של שדות אישיים ושליחה דינמית להגברת ההיענות
  • אפשרות לשתף את הדיוור ברשתות חברתיות בקליק
  • אפשרות להגדרת מענה אוטומטי להודעות
  • תמיכה בריבוי שפות
  • אפשרות לייבא ולייצא את רשימות התפוצה בנוחות
  • מערכת שומרת שבת
  • תמיכה במייל או בטלפון בימים א’ – ה’ בין השעות 09:00 – 18:00

 

פולסים – מסלולים ומחירים

מחירון במסלול Pay as you Go לבתי עסק ששולחים הודעות דיוור אלקטרוני באופן לא קבוע, או רק מדי פעם:

  •  עד 500 הודעות – 70 ש”ח (0.14 ש”ח למייל)
  • עד 1,000 הודעות – 100 ש”ח (0.10 ש”ח למייל)
  • עד 3,000 הודעות – 170 ש”ח (0.07 ש”ח למייל)
  • עד 5,000 הודעות – 300 ש”ח (0.006 ש”ח למייל)
  • עד 10,000 הודעות – 600 ש”ח (0.006 ש”ח למייל)
  • עד 15,000 הודעות – 800 ש”ח (0.05 ש”ח למייל)
  • עד 20,000 הודעות – 1,000 ש”ח (0.05 ש”ח למייל)
  • עד 25,000 הודעות – 1,200 ש”ח (0.04 ש”ח למייל)

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

  

מחירון חבילות דיוור לדיוור אלקטרוני של עד פעמיים בחודש – ללא הגבלת כמות השליחות:

  •  עד 5,000 הודעות – 450 ש”ח
  • עד 10,000 הודעות – 800 ש”ח
  • עד 25,000 הודעות – 1,200 ש”ח
  • עד 50,000 הודעות – 2,000 ש”ח
  • עד 100,000 הודעות – 3,000 ש”ח
  • עד 300,000 הודעות – 4,200 ש”ח
  • עד 500,000 הודעות – 5,000 ש”ח
  • עד 750,000 הודעות – 6,200 ש”ח

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 

מחירון חבילות דיוור לדיוור אלקטרוני של שלוש פעמים בחודש או יותר – ללא הגבלת כמות השליחות:

  •  עד 500 הודעות – 45 ש”ח
  • עד 1,000 הודעות – 70 ש”ח
  • עד 2,500 הודעות – 120 ש”ח
  • עד 5,000 הודעות – 210 ש”ח
  • עד 7,500 הודעות – 300 ש”ח
  • עד 10,000 הודעות – 370 ש”ח
  • עד 20,000 הודעות – 590 ש”ח
  • עד 35,000 הודעות – 750 ש”ח

 

עבור חבילות גדולות יותר – ניתן ליצור קשר ולקבל תמחור לחבילה אישית.

 


 

למה זה חשוב שגם אתם תנהלו רשימת דיוור?

רשימת דיוור היא רשימת של כתובות דואר אלקטרוני של מי שמתעניין בפעילות העסק שלכם. את כתובות הדואר האלקטרוני אוספים בדרך כלל מתוך פעילות העסק – זה יכול להיות על ידי מילוי טפסים אטרקטיביים בביקורים פיזיים בבית העסק (למשל – “הצטרף לרשימת התפוצה וקבל הפתעה ייחודית ביום ההולדת שלך”), או בביקורים “וירטואליים” באתר האינטרנט של העסק (למשל – “הצטרף לרשימת התפוצה וקבל סדרת טיפים מקצועיים בחינם!”). מאז חוק הספאם בנובמבר של שנת 2008, מותר להוסיף לרשימת התפוצה רק כתובות דואר אלקטרוני אשר בעליהם סימנו באופן מפורש בתיבת סימון (צ’ק בוקס) שהם מעוניינים להצטרף לרשימת התפוצה של האתר.

 

הסטטיסטיקה של יעילות הדיוור האלקטרוני מדברת על עד 15% תגובה ברשימות תפוצה איכותיות. מדובר על כמות אדירה של תגובות – לדוגמה, יעילות טובה של מודעות גוגל היא בין 0.5% ל – 2%, כך גם אחוזי המרה של עמוד חזק באתר שלכם (כלומר כמות הפניות מתוך סך מספר הגולשים בעמוד). ההרשמה האקטיבית לרשימת התפוצה, הפנייה הממוקדת לרשימה של מתעניינים, וכתיבה איכותית, שיווקית ונכונה טכנית של הודעות הדיוור שלכם – עשויות להפוך לערוץ השיווקי היעיל ביותר שיהיה עבור העסק שלכם. גם עלויות התפעול לא גבוהות, ביחס לפרסום ממומן, למשל.

 

איך יוצרים רשימת תפוצה?

כבר בשלב שבו אתם מחליטים להתחיל להפעיל את רשימת התפוצה שלכם, מומלץ לבחור שירות דיוור אלקטרוני שבו תשמרו את המיילים. מייד נסקור את נותני השירות הבולטים בישראל בתחום של דיוור אלקטרוני, כולל תמחור ותנאי שימוש. הסיבה לכך שכבר בשלב המוקדם של הבחירה להשקיע ברשימת התפוצה חשוב לבחור שירות דיוור אלקטרוני, היא שהשירות יספק את ה”ווידג’ט” או הטופס לשילוב באתר, ובנוסף לכך – השירות שתבחרו עבור הדיוור האלקטרוני שלכם, הוא זה שינהל גם את רשימות התפוצה שלכם. כשנרשם חדש יצטרף לרשימות התפוצה – הוא יירשם באתר שיספק לעסק את שירות הדיוור האלקטרוני. על כן, מומלץ להתחיל לנהל את ההרשמה והניהול של רשימות התפוצה ישירות מבית העסק שבחרתם לטובת שליחת הודעות דיוור אלקטרוני.

 

*טיפ – לאחר שבחרתם שירות עבור ניהול רשימות התפוצה ומשלוח דיוור אלקטרוני – חשוב לוודא כי תוכלו לייבא אל השירות מיילים שכבר יש ברשותכם. אם עד היום שמרתם כתובות דואר אלקטרוני של מתעניינים דרך טפסים באתר האינטרנט שלכם, בתיבת המייל או בכל דרך אחרת – כשאתם מגלים כי מדובר במאות כתובות דואר אלקטרוני שחשוב להעלות באופן מסודר אל שירות הדיוור האלקטרוני שלכם – חשוב שתמצאו דרך לעשות זאת בצורה נוחה, ולא להעלות את כתובות המייל הללו אחת אחת אל שירות הדיוור האלקטרוני שלכם. בכל מקרה, לאחר שביססתם רשימת תפוצה איכותית דרך שירות דיוור אלקטרוני שבחרתם, מומלץ בחום לייצא את רשימת התפוצה שלכם בערך אחת לחודש בפורמט כללי (כמו CSV), ולשמור את הגיבוי במקום בטוח. במרבית המקרים, ייצוא רשימת התפוצה באופן הזה מאפשר מעבר משירות דיוור אלקטרוני אחד למישנהו, תוך ייבוא רשימת התפוצה אל השירות החדש בנוחות.

 

למה אני לא יכול לשלוח לרשימת התפוצה שלי דואר אלקטרוני היישר מתיבת המייל שלי?

רשימות תפוצה בעלות יותר ממאה כתובות מייל, מומלץ לנהל בצורה מקצועית ולא דרך החשבון הפרטי שלכם. יש לעניין סיבות רבות, אבל כנראה שהמרכזית שבהן היא הסיכוי הגבוה שלכם להיחסם על ידי השרת השולח או השרת המקבל של הודעות הדיוור האלקטרוני שלכם, עם שליחה המונית של מיילים שאינם מתוזמנים. שירותי דיוור אלקטרוני איכותיים בישראל יודעים לעקוף את הבעיה הזו, ואחד הפתרונות המרכזיים היא תזמון שליחה בקבוצות קטנות של מיילים באופן אוטומטי.

 

דואר אלקטרוני ספאם
נותני שירות של ניהול רשימות תפוצה ודיוור אלקטרוני מספקים את האפשרות לשלוח את הודעות הדוא”ל שלכם עם סיכוי טוב יותר שהוא לא יגיע באופן אוטומטי לתיבת הספאם של המקבל. זאת , על ידי מוניטין איכותי גם בחברות המייל, אפשרות לנהל שליחות אוטומטיות של כמויות קטנות של מיילים, ועוד

 

למה מומלץ לבחור מערכת דיוור אלקטרוני בישראל?

בעולם, יש מערכות לדיוור אלקטרוני המוצעות במחירים מופחתים ביחס לשירותים המקצועיים המוצעים בארץ. נזכיר את השירות “מיילצ’ימפ” (MailChimp) הגדול והמוכר, המציע חבילת עסק מתחיל של עד 2,000 כתובות דואר אלקטרוני ו – 12,000 מיילים (כלומר 6 שליחות לכל רשימת התפוצה, אם באמת יש לכם 2,000 כתובות ברשימה, וכן הלאה) ללא עלות, ותכניות בעלות של בין 20$ ל – 35$ לרשימות תפוצה גדולות יותר וללא הגבלה בכמות ההודעות הנשלחת בכל חודש.

 

החסרונות הגדולים של עבודה מול שרתים כאלה היא הכמות הגדולה של דירוג כדואר זבל בתיבות דואר ישראליות, וחוסר ההתאמה של התבניות לשפה העברית ולכיוון הכתיבה מימין לשמאל. אנחנו מניחים שבתחום של דיוור אלקטרוני, שווה דווקא לבחור בשירותים הניתנים בארץ, להגדלת יעילות הדיוורים ולקלות השימוש.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme