אל תפספסו את ההזדמנות! כך תנצלו את הרפורמה החדשה לטובתכם

עודכן 18 אוקטובר, 2024

בחודש יולי האחרון נכנסה לתוקפה רפורמה נרחבת בתחום מסלולי ההשקעה בישראל, שנועדה לשנות את המפה הפנסיונית וליצור מסלולים חדשים שמסייעים לחוסכים לקבל החלטות מושכלות ומותאמות אישית יותר. 

[רוצים לבדוק התאמה להזדמנויות חדשות? לחצו כאן]

ניהול התקציב

השינויים המורכבים שהוחלו עם כניסתה לתוקף של הרפורמה יצרו בלבול לא מבוטל בקרב ציבור החוסכים. אז מה מטרת הרפורמה? , איך היא תשפיע עליכם כחוסכים? התשובות במדריך הבא.

הרפורמה החדשה בקליפת אגוז

הרפורמה מגדירה את סוגי המסלולים המוצעים, כאשר סוגי המסלולים מחולקים לשני רבדים. בשלב הראשון, הרשות קבעה 5 אשכולות, שכל אחד מהם מייצג גישה אחרת להשקעות. במסגרת כל אחד מן האשכולות, הרשות קבעה מספר מסלולים עם שמות אחידים בכל אחת מהחברות, כאשר כל מסלול משקף תמהיל השקעות ייחודי. כתוצאה מכך, החברות מחויבות לשלב מסלולים קיימים בהתאם למבנה החדש.

אשכול 1 – מסלולים עוקבי מדדים: יוקמו 6 מסלולים, שכל אחד מהם יעקוב אחרי מדד מסוים או מספר מדדים. חלק מהמסלולים נוטים יותר לאג”ח, ואחרים למניות, כשכל מסלול חייב לעקוב אחר לפחות שלושה מדדים ולהשקיע בהם בין 10% ל-50%, עם מספר מדדים מקסימלי של 10. ישנו חריג אחד בלבד לכך, והוא מסלול שעוקב אחר מדד S&P 500.

אשכול 2 – מסלולים סחירים: בניגוד לאשכול הראשון, החברות יכולות להשקיע הן במדדים והן בכל סוג של השקעה סחירה, כמו מניות ואגרות חוב בשוק ההון, אולם לא ניתן להשקיע בנכסים שאינם סחירים. האשכולות הראשונים מחייבים כל חברה לפתוח לפחות מסלול יחיד בכל אחד מן האשכולות.

אשכול 3 – מסלולי השקעה בניהול אקטיבי: מסלולים אלו יכללו השקעות גם בנכסים שאינם סחירים.

אשכול 4  – מסלולי השקעה אקטיבים הכוללים דמי ניהול משתנים, המבוססים על הצלחה. מסלולים אלו צפויים להיפתח בעתיד.

אשכול 5 – מסלולי קיימות ואמונה: מסלולים אלו יעוצבו בהתאם לעקרונות דתיים או להשקפת עולם ירוקה.

 

בדיקת התאמה ושיפור החיסכונות שלכם תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתם שייכים. מעל 7,593 ישראלים כבר ביצעו הבדיקה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:
בדיקה מוצלחת יכולה להניב לכם רווחים של מאות אלפי שקלים לאורך השנים ויותר במרוצת השנים. מחיר הבדיקה? 100% חינם.

כיצד להיערך לשינויים במסלולי ההשקעה?

על מנת להיערך לשינויים שנכנסו לתוקף, חשוב להיכנס לאזור האישי באתר החברה המנהלת את כספיכם ולעיין במסלולי ההשקעה הקיימים ובמדיניות ההשקעה החדשה. יש להבין את התמהיל שהחברה מציעה ולהתייעץ עם סוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני על מנת לוודא שאופי המסלול תואם את הצרכים האישיים שלכם.

הזדמנויות חדשות לחוסכים בעקבות הרפורמה

רפורמת 2024 מהווה הזדמנות טובה עבור החוסכים לבחון מחדש את תמהיל ההשקעות שלהם ולוודא שהוא מתאים למטרות ולצרכים הנוכחיים שלהם. במקרים רבים, חוסכים שבחרו במסלול מסוים עלולים לגלות כי מסלול זה כבר לא מתאים לפרופיל הסיכון שלהם או למטרות החיסכון שלהם ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות ולעבור למסלול אחר.

מעבר לכך, כדאי לבדוק האם מסלולים חדשים המוצעים במסגרת הרפורמה כוללים תנאים חדשים ושונים מאלו שהיו קיימים במסלול הישן. לדוגמה, האם המסלול החדש מתמקד בהשקעות בסוגי נכסים אחרים? האם הוא כולל דמי ניהול שונים? והאם ישנם שינויים במדיניות ההשקעה שמחייבים התייחסות? כל אלו הם נושאים שחייבים להילקח בחשבון כאשר מבצעים שינוי במסלול ההשקעה.

ראוי להדגיש כי אחד ממרכיבי המפתח ברפורמת 2024 הוא הדגש על התאמה אישית של מסלולי ההשקעה. במסגרת זו, החוסכים מקבלים גישה למסלולים מגוונים שמאפשרים להם לבחור את רמת הסיכון המתאימה להם, את סוגי הנכסים בהם הם רוצים להשקיע ואת טווחי הזמן המתאימים להם ביותר. מטרתה של ההתאמה האישית הינה לשפר את התשואות על ההשקעות ולצמצם את הסיכון הכרוך בניהול חיסכון שאינו מותאם אישית.

דמי ניהול בקרן הפנסיה

 

רפורמה במסלולי ההשקעה
עינת מילר
האם אתם זכאים לשפר את החסכונות שלכם בעקבות הרפורמה?
בחר את קבוצת גילך: