8 פיתוחים טכנולוגיים שעומדים לשנות את חיינו ב-2019
תערוכת CES בלאס וגאס סיפקה לנו הצצה קטנה אל העתיד, ואל מה שצפוי לקרות בשנה הקרובה. התערוכה, שמתמקדת במוצרי צריכה אלקטרוניים, חשפה למעשה את המוצגים שאמורים להשפיע על חיינו במהלך 12 החודשים הקרובים. הנה כמה מהפריטים המרשימים שהוצגו בה.
טלוויזיות מתקפלות
ההבטחה הזו קיימת כבר שנים, אבל ב-2019 היא כנראה עומדת להתגשם. חברת LG מציגה בפנינו את הטלוויזיה המתקפלת הראשונה שלה, מה שאומר שאם אתם לא מתכננים צפייה מרתונית בסדרה האהובה עליכם, תוכלו לקפל את המסך ולחסוך מקום. הרעיון פשוט: בלחיצת כפתור הטלוויזיה נשלפת החוצה ומציעה את כל מה שהיא אמורה להציע, כולל איכות שידור מצוינת (4k HDR OLED). היא אפילו תומכת באלקסה, העוזרת הקולית של אמזון, וכן בעוזרת של אמזון. מחיר הטלוויזיה, אם אתם ממש סקרנים, עדיין לא פורסם.
שירותים חכמים
אנחנו בטוחים שגם אתם מחכים לרגע שבו האסלה תפתח פיה ותדבר אליכם. אז בינתיים זה עוד לא לגמרי קורה, אבל הפיתוח היפני הזה מבטיח לנו כמה חידושים מפתיעים אחרים. למשל, מושב אסלה מחומם או מערכות ניקוי אוטומטיות, ואפילו תאורה צבעונית, רמקולים מובנים ושליטה קולית. התענוג הזה יעלה לכם בין 7,000 ל-9,000 דולר, כאשר המחיר הגבוה יותר קשור גם בצבע (לחובבי האסלה השחורה).
שעונים חכמים שנטענים בעזרת הגוף
הנה עוד רעיון מפתיע, ובעיקר מפתיע שלא חשבנו על זה קודם: השעון החכם החדש לא יצטרך עמדת חשמל לצורך טעינה. למעשה, הגוף שלכם הוא זה שיספק לו את האנרגיה. הוא ישאב את חום הגוף שלכם, ובשילוב עם פאנל סולארי (סמוי כמובן) אתם כבר לא צריכים מטען חשמלי. חוץ מזה הוא גם עמיד במים, יש לו מסך צבעוני, הוא סופר את הצעדים שלכם ועוקב אחר איכות השינה. אם אתם יוצאים לריצות בוקר יהיה לכם גם מעקב GPS, והשעון מתאים גם לאייפון וגם לאנדרואיד. החל מיוני תוכלו לרכוש אותו ב-200 עד 400 דולר.
טלוויזיות סמסונג עם iTunes
במשך שנים תקשרו מוצרי אפל רק עם מוצרי אפל אחרים. החברה הייתה ידועה בחסימת השימוש בטכנולוגיות שלה בקרב טכנולוגיות שאינן של אפל. עכשיו התמונה מתחילה להשתנות, וממש בקרוב יוכלו יצרני הטלוויזיות (כמו סוני או LG) לשלב גם את אפליקציית iTunes בטלוויזיות החכמות שלהם. זה קורה במקביל להשקת שירות הסטרימינג החדש של אפל, שצפוי גם הוא במהלך 2019.
קפסולות בירה ביתיות
כנראה אין צורך להציג את הקפסולות של נספרסו, אלו שמייצרות קפה בלחיצת כפתור. עכשיו דמיינו לעצמכם מצב שבו אתם מכניסים קפסולה למכונה שמייצרת עבורכם בירה. חברת LG החליטה לפתח מוצר כזה בדיוק, מבשלת בירה ביתית אם תרצו, והוא זהה במידה רבה לשיטת הקפסולות של נספרסו: מכניסים אל המכונה שלוש קפסולות (קטנות יותר מקפסולות קפה) ולוחצים על כפתור אחד בלבד. המכונה תספק לא פחות מחמישה ליטרים של בירה, ויש חמישה סוגים אפשריים. היי, היא אפילו מנקה את עצמה בסוף השימוש. מצד שני, תהליך ההכנה של הבירה לוקח שבועיים, מה שאומר שאין ממש מקום לספונטניות.
איפור אוטומטי
הרעיון הזה של פרוקטר אנד גמבל הצליח לסקרן גם אותנו. למעשה מדובר בגאדג’ט שסורק את הפנים ומפזר עליהן איפור בדיוק במידה הנכונה. הרעיון העומד בבסיס הפיתוח הזה פשוט: המכשיר מזהה את גוון העור באמצעות מצלמה, מאתר פגמים ומכסה אותם עם כמות נכונה של מייקאפ.
כיכר לחם ב-6 דקות
המכשיר עצמו די גדול, כך שהוא לא מתאים לכל מטבח, אבל הוא בהחלט אידאלי למי שצורך כמויות גדולות של לחם ומעדיף לאפות אותו בעצמו. BreadBot הוא אופה הלחם שמתאים בעיקר למי שאופה בנפחים משמעותיים (למשל רשתות המזון). משום כך הוא גם מבטיח ללקוחות טריות, שכן הכיכר נאפית במקום ובתוך דקות. הוא גם חוסך לא מעט כסף לרשת המזון, שכן אפשר לאפות לחם רק לפי דרישה, בלי להכין מראש כמויות גדולות שימצאו את עצמן בפח בסוף היום.
מכונת קיפול כביסה
היו כמה ניסיונות דומים לפיתוח מוצר מהסוג הזה בעבר, אבל רובם נדונו לכישלון. אבטיפוס חדש מוכיח שהשיטה דווקא יכולה לעבוד, ולדגם הזה קוראים Foldimate. במקום לקפל חולצה תוכלו להכניסה אותו למכונה והיא תצא אליכם מקופלת בתוך חמש שניות בלבד. לטענת המפתחים ניתן להכניס גם ערימת כביסה שתצא מקופלת לאחר כחמש דקות, והיא יודעת להתמודד עם חולצות, מכנסיים ומגבות. בגדים קטנים (לדוגמה בגדי תינוקות) הם עדיין לא בגבול היכולת של המכונה הזו, וגם לא מוצרי טקסטיל גדולים (כמו מצעים). נכון לשלב זה לא ברור מתי המוצר ייצא למכירה אבל בחברה מקווים שעלויות הפיתוח יאפשר קביעת תג מחיר שלא יעלה על 1,000 דולר.
View this post on Instagram
Do I need this? Probably not. Do I want this? Heck yeah! #laundryfoldingmachine #CES2019